Budynek o interesującej formie architektonicznej, składa się zasadniczo z dwóch części, o odmiennej geometrii rzutu.
Dolne kondygnacje, o wysokości ok. 20m, zajmują warsztaty oraz inne pomieszczenia techniczne. Pozostałe kondygnacje zbudowane są na rzucie dwóch przesuniętych względem siebie elips, które połączone są ze sobą systemem kładek. Strefy “niebieska” - produkcyjna i “biała” - biurowa nawzajem się przenikają, pozwalając na ściślejszą współpracę pomiędzy pracownikami. Dwa wewnętrzne dziedzińce o zróżnicowanych wysokościach, wypełnione zielenią, stanowią doskonałe miejsce do wypoczynku i wzajemnych kontaktów międzyludzkich.
Budynek posadowiono na palach o średnicy ok. 1,50m, na głębokości do ok. 28m. Posiada on w sumie 13 kondygnacji, jego zewnętrzne wymiary wynoszą w rzucie 120/75m, wysokość ok. 55m. Zasadniczy element nośny stanowią 4 klatki schodowe oraz system 12 słupów, na których wspierają się stropy monolityczne.
Z uwagi na skomplikowaną konstrukcję budynku i złożoną geometrię, projekt wymagał wyjątkowej precyzji i staranności, niezbędne było opracowanie szczegółowych detali wszystkich połączeń.
Lokalizacja:
Stuttgart, Mercedesstrasse
Inwestor:
Daimler Chrysler AG
Architekt:
Phaze 1÷4: Stölzle-Sahihi Architekten GmbH
Kornbergstrasse 23, 70176 Stuttgart
Phaze 5÷8: Kohlbecker Architekten & Ingen
Hildastraße 20, 76571 Gaggenau
ZAKRES OPRACOWANIA:
- PW - elementy żelbetowe konstrukcji nośnej: - słupy żelbetowe,
- ściany klatek schodowych,
Konstrukcja (na zlecenie):
IFB Dr. Braschel AG Schwieberdinger Straße 5, 70435 Stuttgart